Alla inlägg den 28 september 2019

Av Camilla Nilsson - 28 september 2019 12:20

Då har man varit på EuroDisney i Paris. Så kul att gå där och se alla uppbyggda sagor med slott och annat. Skulle gå in i en Star wars simulator där de visade en 3D-film men när jag inte vet vad som händer får jag panik. Gillar nämligen inte snabba saker som snutmrrar och vänder sig upp och ner. Simulator rörde sig bara lite i sidled så efteråt kände jag mig så dum. Men pga illamående efter snurrande saker så vill jag inte gå.in i saker jag inte kan se utanför hur de är. De hade däremot ett gruvtågsbana och den var helt ok. Spökhuset var inte ens skrämmande. De hade en båttur i grottor som skulle vara Pirates av Carrabien ( felstavat misstänker jag). Man kände ju igen karaktärerna fast det var dockor. Helt enkelt en kul dag.

Paris city med Eiffeltornet tog vi dagen efter Disney. Så kul att se och åka upp till andra gå ingen. Fick gå in fast vi kom en halvtimme försent för vi skulle gått in vid 11.30 De hade nämligen tidsbaserade besök för att det inte skulle vara för mycket folk i tornet. Kom sent bara för vi tog fel tåg. Men allt gick bra sedan. Åkte turistbuss som man kunde gå av vad man ville och gå på igen men vi åkte hela rundan. Tyvärr kunde man ju inte gå in i Katedralen i Notre Dame eftersom den repareras nu. Så sorgligt att se den skadad. Åkte runt Triumfbågen och andra sevärdheter. Däremot var gatorna inte de sta. Kullersgen så skulle man fotografera när man åkte i bussen så fick man ta stöd av något för annars hade det bli it en skakig bild. Bra dag med lite blåst.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards