Direktlänk till inlägg 22 augusti 2023

Eddie och semester igen

Av Camilla Nilsson - 22 augusti 2023 11:11

Ja inte är man duktig på att uppdatera alls. Så får göra det nu. Våran katt Eddie fick Urinstopp igen. Var inne på rensning eller vad man ska kallla det. Fick veta att det finns en operation som dom gör en ny gång för kisset. Satte honom i akut kö. Detta var en onsdag och jag hade hoppats på en snabb tid. På söndagen var han avliden när jag kom upp på morgonen. Så hemskt att möta detta. Han fick en plats bland sina kompisar att begravas på. ?

Skaffade två nya katter

Svarta sommaren som ni ser och har varit blandat inne och utekatter. Det är mor och son mamman Bonnie är 5 år och sonen Chili 3 år.

Blev lite morrande och väsande mellan dessa två och damen Dessie som var kvar sedan innan. Men det gick bättre och bättre.

Nu är vi semester på väg ner till Spanien med lite stopp på vägen. Köpt solcellspaket till husbilen billigare här än hemma. Nu ska vi bara montera dom.
Ställde oss på en liten familjär camping i Tyskland och bröt ihop totalt. När vi satt ute så helt plötsligt ser jag Chilis sele utan katt i. Blev rädd och vi försökte allt för att hitta honom. Såg han sedan på kvällen men han slank undan. Då tappade jag allt hopp från att få fatt honom. Var tvungen att sova så ut med bur och mat. På morgonen idag komman till oss och gick in i buren självmant. Så klart vi stängde buren med en gång.
Nu ska ny sele inköpas till alla katter för att hitta en säkrare än den vi har. Men först en campingaffär i Holland. Obelink heter den

Återkommer snart igen hoppas jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 14 oktober 2023 21:04

Kör en runda med husbilen denna helgen för snart blir det nog för kallt. Vi har visserligen element med oss men kan bli jobbigt att köra om det blir snö. Just idag så blåste det ordentligt men körde inte så långt hemifrån denna gången. Lämnade 2 k...

Av Camilla Nilsson - 1 oktober 2023 18:51

Ja det händer saker detta året på semestern som jag gärna hade sluppit. Han i Spanien som skulle installera solcellerna hade inte alls fattat vad vi menade så han hade inte tid till något av det vi velat göra. Jag blir sjuk pga vätskebrist efter ...

Av Camilla Nilsson - 3 september 2023 17:08

Ja butiken i Holland blev jag lite besviken på. De hade så klart väldigt mycket grejer men trodde det skulle vara lite billigare. Är nu i Spanien och i morgon måndag ska vi till vår montör som ska montera solcell på taket och ac i kupén. Var svet...

Av Camilla Nilsson - 6 december 2022 21:52

Hejsan på er alla.   Nu har jag börjat jobba igen men bara till halvtid. Det är bra att ta det lite lugnt till att börja med. under tiden jag var sjukskriven tog vi en extra semester och åkte till spanien igen. Skönt med värme och promenader så m...

Av Camilla Nilsson - 25 september 2022 07:55

Så skönt att det går åt rätt håll. Just nu går jag bara med en krycka och är inte lika bunden till att ha hjälp med allt. Men går jag ut har jag båda. Även smärtan är mindre vilket också är bra. Önskar bara jag kunde ligga på sidan kvm sova men det f...

Ovido - Quiz & Flashcards