Alla inlägg under maj 2022

Av Camilla Nilsson - 18 maj 2022 20:25

Japp så var det klart med fönstret och vattnet. Sedan fick vi problemmmed gasen så nu har vi kostat på husbilen ca 10000kr på bara reperationer. Inte så kul alls. Men vad gör man inte. Hoppas man får tillbaka lite på ev försäkring eller genom husbilsfirman där vi köpte den.

Katterna trivs super men lite varmt på resan när det är 29 grader i bilen.
Var jobbigt för en annan med. Men nu ute på en ställplatser och sambon hittar givetvis någon att prata med. Inget ovanligt men tyska kan inte jag så låter bli. Är inte lika social som han är så det är bara så. Inget jag kan göra just nu känner jag utan när jag är i min spanska by som jag vill bo i så lär jag mig spanska direkt. Inget problem med det. Vill
Man något så gör jag det.

Ses snart igen

Av Camilla Nilsson - 17 maj 2022 12:01

Så skönt att ha tidig semester och att komma hem sedan när det är förhoppningsvis bra sommarväder i Sverige. Nu drar vi mot Spanien men har lite att göra innan det. Hämtade en begagnad husbil i fredags och den är i det mesta som vi önskade ha den. Tyvärr lite trångt på toaletten men det kan man leva med. Vill ju ha en dusch för sig för kattoan är ställd i duschutrymmet.

Det fungerar bra än så länge med katterna. De sitter i sele när vi kör. Står vi still är de lösa såklart. Vid promenader ute blir det sele med lina så de kan gå en bit.

Upptäckte idag att vi tappat ett takfönster på husbilen. Märkte det i morse när det var blöt matta och att det småregnade in. Vet ej vad som hänt men ska till en husbilsverkstad som förhoppningsvis kan hjälpa oss.

Det märker vi snart. Får hålla tummarna. Sedan har vi även sett att sätter vi igång kranarna så rinner vattnet ut på marken istället så de får de också kolla på. Hoppas på tur med det med.

Hörs snart igen

Här finns inget fönster

Lite blött på golvet.

Ovido - Quiz & Flashcards