Alla inlägg under oktober 2019

Av Camilla Nilsson - 28 oktober 2019 11:17

Sitter och tittar på en repris på Sofias änglar. Där säger hon som får hjälp att hon borde sett eller märkt att hennes man mådde dåligt. Hon hittade honom nämligen efter att han tagit sitt liv.
Men tyvärr märker man inte alltid sådant. Man tror att sådant händer inte oss, men det händer vem som.
Har själv erfarenhet av att inte märka att en i familjen mådde så dåligt att hen ville ta sitt liv. Det gjorde så ont i en när det kom fram. Allt är utrett och hen mår bättre nu. Bara det att få veta vad hen tänkt göra gjorde en själv trasig och undrade varför såg jag inte att hen mådde dåligt. Men som sagt väl sålda saker syns inte.
Blir fortfarande ledsen av det när jag tänker på det fast det nu är minst 5 år sedan det hände.
Kommer jag nog alltid att vara.

Ses snart igen

Av Camilla Nilsson - 17 oktober 2019 12:17

Gått snart 2 veckor sedan jag började jobba efter semestern och vill gärna ha mer semester. Men har man tagit ut alla dagar så får.man skylla sig själv. Igår hade vi en trevlig kväll med jobbet på en restaurang och åt mat och pratade. Skönt att kunna ses utanför jobbet någon gång också.

Idag kvällspass.men har kollat lite på kläder i butikerna och även på.en dator. Min är så seg så det tar så lång tid att få fram startbilden. Är visserligen 6 år gammal så behöver nog bytas ut. Hittade en men ska fundera lite på det.

Tog en fika när jag kom.hem.på hembakta kakor av dottern. Stackars kaka som ser ut som ett ansikte att bli uppäten av mig. Men god är den i alla fall.
Ses snart igen

Av Camilla Nilsson - 7 oktober 2019 19:52

Då var det dags att börja jobba och tänka på om man har mat att ta med dig. Ta fram jobbnycklarna och lite annat. Arbetskläder finns på jobbet så det tar vi i morgon bitti när jag kommer dit. Börjar lugnt med en kort dag som slutar vid 14. Sedan över till den ene sonen innan jag kör hem och lagar mat. Nu kommer det jobbiga om vad man ska ha för mat varje dag. På semestern åt vi ute ibland eller oftare än vad vi brukar göra. Kommer väl på något att göra tror jag. Det brukar lösa sig.
Ses snart igen.

Av Camilla Nilsson - 5 oktober 2019 13:41

Kom hem igår eftermiddag och så sjukt trött och förkyld men tog bara in kylvarorna vi hade kvar i bilen. Resten har vi gjort idag lite i taget. Extra jobbigt då man inte har orken som behövs. Pausar därför jobbet med en kopp kaffe. Så får det bli idag.
Kollat schemat och ser att jag är ledig måndag. Så skönt då kanske man hinner bli lite bättre innan man återgår till jobbet.
Ses snart igen

Av Camilla Nilsson - 4 oktober 2019 12:20

Efter 2 nätter i Köpenhamn på en ställplats så är vi nu på de sista milen hem. Tråkigt att få böter på en ställplats man betalt för. Får skriva till dom sedan. Bokade ställplatsen genom Internet men står ingenstans om att man ska hämta någon biljett att lägga i fönstret. Står bara att man ska leta upp sin plats och njuta av vistelsen.
Nu gjorde jag ju inte det för blev så förkyld. Så turen in till Köpenhamn city i 8 graders snålblåst struntade vi i. Spelade kortspel och tittade på serie istället.
Ses snart igen

Ovido - Quiz & Flashcards