Alla inlägg under maj 2021

Av Camilla Nilsson - 23 maj 2021 18:11

Sitter i lugn och ro i soffan och dricker en kopp kaffe när jag hör en smäll på andra sidan väggen. Tvättmaskinen har gått sönder. Något har bränts av och det luktar om tvätten som var i. När jag öppnade luckan så rök det från den.
Orkar bara inte. Jag som nyss satt och kollade om jag kunde byta min husbil ett år innan jag ska göra det men det får nog vara nu. Så jäkla tråkigt. Hade fler planer på gång i trädgården men tror ändå att en tvättmaskin är viktigast. Teädgården får vänta ett tag.
Bostadsföreningen har tvättstuga men det kostar 18kr/ tvätt så kan bli dyrt i längden. Och sedan ska man ju springa dit också. Ett antal gånger.
Ja jag vet att många har det så men jag har förmånen att ha möjlighet att ha en tvättmaskin i tvättstugan som jag har.
Men är väl en fördel i alla fall att det inte är vinter nu när man ska springa med tvätt ett tag. Ny tvättmaskin ska inhandlas efter löning.

Ses snart

Av Camilla Nilsson - 4 maj 2021 19:47

Så trött på detta. Nu ska man testas igen bara för att en gick till jobbet med smitta och flera vårdtagare som vi går till ska åxå testas även om de redan fått sitt vaccin. Just nu önskar jag bara att detta vore över och det gör nog fler än jag. Så himla trött på det. Får försöka tänka på annat fast man har detta i huvudet hela tiden för avstånd håller men hela tiden och har munskydd om det inte fungerar med avstånd. Tyvärr finns det fortfarande de som inte tänker på detta

Som tur var har jag fyra barnbarn tjejer allihopa k ā de ska få en hemsydd klänning. Alla får i samma tyg i sin storlek. Så härligt att greja med detta.

Har även kollat på valen som de nu har transporterat bort. Var väldigt många som var där och kollade men det är ju en händelse som kanske inte händer igen. Inte inom det närmaste i alla fall

Nä ska ta lite kaffe nu så kanske man får upp humöret lite. Ses snart igen ??

Ovido - Quiz & Flashcards