Alla inlägg under september 2022

Av Camilla Nilsson - 25 september 2022 07:55

Så skönt att det går åt rätt håll. Just nu går jag bara med en krycka och är inte lika bunden till att ha hjälp med allt. Men går jag ut har jag båda. Även smärtan är mindre vilket också är bra. Önskar bara jag kunde ligga på sidan kvm sova men det fungerar inte än tyvärr. Man kan inte få allt på en gång så är nöjd med det lilla.

Sedan önskar man ju bara att det inte hänt för rik blir man ju inte. F - kassan har sin handläggningstid så bara att vänta på den. Just nu hade man velat vara ekonomiskt oberoende men det är man ju inte

Får se hur lång tid det tar innan man får reda på vad man får ut på försäkringen också. Tyvärr tar allt sådant tid.

Trött är man fortfarande så vila igen nu

Hörs sedan

Av Camilla Nilsson - 10 september 2022 20:07

Så sa min sambo om mig idag. Så sant så. För 4 dagar sedan körde jag in i en trottoarkant med min elscooter. Körde inte för snabbt och hade hjälm på huvudet. Men vad hjälpte det när det var bäckenet som fick sig en smäll. Ramlade så att bäckenet på vänster sida slog i en hård trottoarkant. Fattar inte hur men så är det

Finns nu alltjämt i soffan nere för kan ej gå upp till sovrummet. Dag 1 var man ju mest groggy på medicinen. Dag 2 längre steg med kryckorna och idag alltså. Rastlös. Undrar vad det blir i morgon. Jobbigt för man får ju ont i rumpan av att sitta i soffan. Och ryggen. Sambon fixade en annan stol idag som jag ska använda i morgon. Blir lite omväxling. Har även skaffar en plaststol som jag ska ha i duschen. Nu pizza så får vi se hur det går i morgon
Ses snart

Av Camilla Nilsson - 10 september 2022 19:57

Jaha nu har dom ändrat reglerna så nu får man ingen garantipension om man vill bo utomlands. Gäller att spara nu då så man har pengar till det. Vet inte ens hur mycket jag förlorar på att flytta dit. Men nu är det ju ett antal år kvar till dess så kanske man klara sig på det man får. Man hoppas ju bara på det.

Ovido - Quiz & Flashcards